.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنگاه های زودبازده دروازه ای به سوی اشتغالزایی

در حالی طرح بنگاه های زودبازده کار خود را به عنوان طرحی از سوی دولت نهم برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی شروع کرده که در طول سه سال فعالیت خود حدود یک میلیون اشتغال را سبب شده ولی هنوز اقتصاددانان و بزرگان این عرصه درخصوص موفقیت آن تردید دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،از سال های آغاز طرح تاکنون این بنگاه ها در پنج بخش کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، خود اشتغالی و گردشگری صورت گرفته که در کل از یک میلیون و 51 هزار و 166 طرح معرفی شده به بانک ها با پیش بینی تولید اشتغال سه میلیون و 114 هزار و 387 نفر حدود 605 هزار و 295 طرح به انعقاد قرارداد به بانک ها رسیدند و حدود 8 هزار میلیارد و 737 هزار و 468 ریال به متقاضیان مبلغ پرداخت شده و 465 هزار و 914 طرح به بهره برداری رسیده و حدود 905 هزار و 955 اشتغال جدید به ثبت رسیده است.

بنگاه های زودبازده طرحی است که در تمام دنیا به عنوان راهکاری برای تولید اشتغال مطرح است اما به شرط اینکه پایداری توسعه یابد و به یک بنگاه بزرگ تبدیل شود که البته نباید حین حمایت از بنگاه های کوچک از واحدهای بزرگ غافل شد چرا که اکثر تولید و اشتغالزایی یک کشور به رشد واحدهای بزرگ بستگی دارد تا کوچک.

البته این طرح مخالفان زیادی نیز داشته که تورم موجود در کشور، عدم پایداری بنگاه ها و نرفتن تسهیلات به سمت تولید را از مشکلات بنگاه های کوچک می دانند و معتقدند حمایت از بنگاه های بزرگ بسیار کارآمدتر از توجه قراردادن بنگاه های زودبازده موجود است.

در روزهای اخیر هم رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده است کارآمدی بنگاه ها، زودبازده بودن آن ها نیست و این بنگاه ها انحراف زیادی در زمینه تسهیلات داشته اند.

این در حالی است که جهرمی وزیر کار و امور اجتماعی بارها از تمام ارگان های نظارت و بازرسی کشور دعوت کرده است که از این بنگاه ها بازدید و دستاوردهای آنها را مورد بررسی قرار دهند که در این بررسی ها بیش از 95 درصد تسهیلات به سمت تولید رفته و فقط حدود 6/4 درصد انحراف داشته اند.

حال بنگاه های زودبازده با توجه به سیاست های انقباظی بانک مرکزی و نیاز آنها به سرمایه در گردش در کما به سر می برد.

در حالی که برای نتیجه گیری این بنگاه ها همه از جمله رییس بانک مرکزی، اقتصاددان ها و ناطق نوری رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری آگاهانه باید از جهرمی و طرح های وزارت کار حمایت کرده تا با ثبات مدیریت و طرح ها به نتیجه نهایی که جهان آن را تجربه کرده است دست یافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.